چگونه به منابع طبیعی سرزمین مان کمک کنیم؟

بعضی روشهای بازاریابی سبز
۱۳۹۶-۱۲-۱۷
فن آوران داده پردازش فرتاک رایانه (آسان بار)
۱۳۹۷-۰۸-۲۰

فرقی نمی کند چقدر در این کره خاکی عمر می کنیم، کجا زندگی می کنیم، دارایی های ما چقدر است و یا شغل و حرفه و عنوان ما چیست، مهم این است که یادمان باشد همه ما در این دنیا در یک کشتی سفر می کنیم و تخریبق قسمتی از آن همه ما را غرق می کند. مهم این است که نسبت به طبیعتی پیرامون خود بی تفاوت نباشیم و به آنچه در آن رخ می دهد حساس باشیم. این قدم اول حمایت ما از منابع طبیعی است.

احترام به طبیعت، احترام به زندگی مان است. مسوولیت انسانی و اجتماعی حکم می کند که در کلیه شئون زندگی خود اعم از زندگی شخصی و خانوادگی و زندگی شغلی خود، حفظ طبیعت را در اولویت قرار دهیم.

حضور در جشن های درختکاری، تشویق اقوام و آشنایان به افزایش اطلاعات و آگاهی ها در زمینه منابع طبیعی، بهبود الگوی مصرف، حفظ پاکیزگی در هنگام گردشگری، عضویت در سازمان فعال مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و توجه به فراخوان های آنها، حضور فعال در انتخابات و رصد برنامه های کاند داها در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از عمومی ترین و رایج ترین فعالیت های طبیعت دوستان است.

همچنین انتظار می رود اگر در هر یک از مراحل تصمیم گیری، اجرا و نظارت فعالیت های اقتصادی و عمرانی بخش خصوصی و دولتی به ویژه در عرصه های منابع طبیعی نقش دارید، حفاظت از منابع طبیعی اعم از آب، خاک و پوشش گیاهی منطقه را در اولویت قرار دهید تا هم جامعه دچار خسارت نشود و هم فعالیت تان در بلند مدت از پیامدهای تخریب منابع طبیعی در امان بماند.

از فعالیت های هر یک از ما می تواند به خاطرسپاری شماره تلفن امداد جنگل و مرتع 1504 و تماس با یگان حفاظت در مواردی نظیر آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و نیز گزارش سودجویی مخربین طبیعت و زمین خواران باشد.

همچنین می توانید در صورت مشاهده هرگونه مساله و مشکلی که منجر به تخریب منابع طبیعی منطقه زندگی تان می شود، مسئولان محلی اعم از مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و شوراهای اسلامی را مطلع کنید و پیگیر آن باشید.